Hrvatska „Podravka“ i „Aleva“ iz Novog Kneževca mogle bi da uđu u strateški savez. Obe firme zainteresovane su za saradnju u nabavci sirovina i zajedničku proizvodnju, a „Podravka“ bi htela da bude i suvlasnik u novoj „Alevinoj“ fabrici. U sedištu „Podravke“ u Koprivnici nedavno je boravio stručni tim „Aleve“ s vlasnikom Hristivojem Miloševićem na čelu. Prethodno je rukovodstvo hrvatske kompanije posetilo Novi Kneževac, a skoro je izvesno da će rezultat razgovora biti saradnja, čiji je cilj borba s multinacionalnom konkurencijom, poput švajcarske firme „Nestle“, koja je nedavno kupila „Centroproizvod“. Nije bilo govora o prodaji „Aleve“ „Podravki“. Ova firma je zainteresovana za udeo u fabrici koja se gradi, ali nije razgovarano o pojedinostima. Razgovarano je o tome da „Podravka“, koja ima tržište u Austriji, Nemačkoj, Rumuniji i Poljskoj, plasira našu papriku u Evropi.
Hrvatska „Podravka“ i „Aleva“ iz Novog Kneževca mogle bi da uđu u strateški savez. Kako saznaje „Blic“ i potvrđuje rukovodstvo „Aleve“, obe firme zainteresovane su za saradnju u nabavci sirovina i zajedničku proizvodnju, a „Podravka“ bi htela da bude i suvlasnik u novoj „Alevinoj“ fabrici.
U sedištu „Podravke“ u Koprivnici nedavno je boravio stručni tim „Aleve“ s vlasnikom Hristivojem Miloševićem na čelu. Prethodno je rukovodstvo hrvatske kompanije posetilo Novi Kneževac, a skoro je izvesno da će rezultat razgovora biti saradnja, čiji je cilj borba s multinacionalnom konkurencijom, poput švajcarske firme „Nestle“, koja je nedavno kupila „Centroproizvod“.
- Nije bilo govora o prodaji „Aleve“ „Podravki“. Ova firma je zainteresovana za udeo u fabrici koju gradimo, ali nismo razgovarali o pojedinostima.
Razgovarali smo o tome da „Podravka“, koja ima tržište u Austriji, Nemačkoj, Rumuniji i Poljskoj, plasira našu papriku u Evropi. Mi bismo im, takođe, prodavali sirovine, luk, papriku i paštrnak, ali sada ne znamo koje bi to količine bile. Pričali smo i o tome da za „Podravku“ uslužno proizvodimo robu koja bi se prodavala pod njihovim imenom - kaže Milošević za „Blic“.
Naš sagovornik dodaje da je reč o stategiji dve ozbiljne firme koja je neminovna, s obzirom na sve ozbiljniju konkurenciju.
Ni u „Podravki“ ne kriju da je na pomolu ozbiljna saradnja dveju jakih kompanija u prehrambenom sektoru.
- Na nekoliko sastanaka sa „Alevom“, između ostalog, razgovarali smo i na temu moguće saradnje, posebno u delu prodaje, distribucije i nabavke sirovina. Razgovori traju i biće još sastanaka. Obe kompanije imaju dugogodišnju tradiciju i poznate brendove, a u nekim segmentima im se poklapa i proizvodni portfelj - kaže za „Blic“ Dijana Jendrašinkin iz „Podravke“.
„Aleva“ je najpoznatija po proizvodnji začinske paprike, a njen ceo asortiman krajnje je komplementaran „Podravkinom“: sušeno povrće, univerzalni dodaci jelima, juhe, pudinzi, začini.
„Aleva“ zapošljava oko 300 radnika, a „Podravka“ 6.570. Ova hrvatska kompanija u Srbiji prodaje 14 proizvoda.
Prošlogodišnja dobit u „Alevoj“ bila je 1,7 miliona evra, a u hrvatskoj fabrici nešto više od 11 miliona. „Aleva“ je privatizovana 2005. godine i danas posluje u sastavu „Flori trading grupe“, koja ima i fabriku za proizvodnju hrane za decu.
Hrvatski mediji pišu da je „Podravka“ počela pregovore i s vlasnicima „Bambija“.
U „Salfordu“, koji rukovodi „Bambijem“, tvrde, međutim, za „Blic“ da nema nikakvih pregovora o saradnji. Ova požarevačka firma bila je na meti „Podravke“ još 2006, ali transakcija nije realizovana.